Even voorstellen, onze nieuwe Hoofdcontroleur John den Daas

Donderdag, 23 mei 2024

Afgelopen ALV werd John den Daas gekozen als ons nieuwe bestuurslid. Graag stellen we John aan je voor, onze nieuwe Hoofdcontroleur.

Dag beste sportvrienden,

Zoals jullie hebben kunnen lezen, nam Patrick van den Heuvel als hoofcontroleur en algemeen bestuurslid afscheid en ben ik gekozen om het stokje over te nemen van Patrick.

Ik ga dat, als vrijwilliger, met veel passie en plezier doen want we hebben een fantastische hengelsportvereniging met goede viswateren en mooie toekomstplannen.

Dat is ook de reden waarom ik die taak graag overneem en ik heb er de tijd voor.

Ik ben John den Daas 64 jaar, getrouwd met Irene, 2 bonusdochters en 3 kleinkinderen. De vierde is onderweg. Opa-slopertjes, maar een genot ;-).

Over mezelf schrijven is niet echt mijn ding. Wat ik wel graag met jullie wil delen is de passie:

“Sportvissen”

Mijn opa nam me als 5-jarig knaapje (1965) mee om te leren vissen. Die beleving is bij mij nooit weggeëbd. Ik ving die dag een schele pos en opa had me wijsgemaakt dat het een “schele apostel” was. De familie vond dat schitterend toen ik dat bij thuiskomst meldde.

Nadat ik van junior bij de HSV Amersfoort naar senior verhuisde in 19nogwat, was de verplichting om op gewicht te gaan vissen. Vaak tijdens de wedstrijden 3 keer het leefnet legen vol brasem. Handdoeken en kleding zaten onder het slijm van de brasems, toen nog héél veel te vangen.

Ik heb daar een trauma aan over gehouden en vanaf 1978 ging ik voorzichtig eerst met de pen en later statisch op karpers vissen. Een 20 ponder was in die tijd al heel wat.

Die vispassie deel ik ook met de jeugd, onze verenigingstoekomst, die ik tijdens de controlerondes tegenkom en help ze of wijzig het visonvriendelijke lijntje “even” naar een visveilige constructie.

Dat doe ik ook bij beginnende senior vissers. Vaak merkbaar dat ze dankbaar zijn voor je hulp en tips. Soms ook heerlijk eigenwijs.

Daarnaast probeer ik mee te denken in de Visstand beheercommissie, ook een leuke en leerzame bezigheid.

Dus, zie je me aan de waterkant en heb je iets te melden of te vragen spreek me gerust aan.

Ik wens jullie een fantastisch visjaar.

Sportieve groet,
John den Daas